Perşembe, Şubat 01, 2007

Güveçte tavuk

Bu gün güveçte tavuk yaptım. Güveç dediğime bakmayın. Gördüğünüz gibi toprak bir kap ama yayvan ve de sırsız . Bilim adamları tamamen doğal olması gerektiğini saptamışlar bu kapların. Biz de Karacasu 'dan güveçlerimiz alırken öğrendik. Bilirsiniz fırında yemekler çok lezzetli olur. Bir de böyle toprak kaplarda deneyin.Gerçekten çok lezzetli oluyor.
Bu yemeği yaparken kusbası dogranmıs tavuk budu kullandım. Etleri bir dis sarımsak. kucuk dogranmıs kırmızı biber, bir tatlı kasıgı yogurt, kekik, 2 yemek kasıgı domates püresi ile marine ettikten sonra hic yag koymadan pisirdim. Eger tavugun gogus etini kullanacaksam yarım paket krema ilave ediyorum.Fırında 200 derecede 45 dk. da pisti.

2 Comments:

At 3/14/2007 2:48 ÖS, Blogger pelin said...

ben de güveç kullanmayı çok seviyorum.evde sırlı bir güveç kabım vardı ama piyasadaki sırlı ve sırsız olanları gördükçe hangisini kullanmalıyız diye sorup duruyordum kendi kendime. şimdi buna bir açıklık getirdiniz teşekkürler.tarifinizi de en kısa zamanda deneyeceğim.

 
At 3/16/2007 8:09 ÖS, Blogger VİLDAN said...

Sevgili Pelin,
Bende senin cıtır keklerini denemek isterim ... Blogunda pişer bizede duser.. Sevgiler

 

Yorum Gönder

<< Home

Sayaç