Pazar, Mart 05, 2006

Kurutulmuş Domates


Kurutulmuş domateste nerden cıktı demeyin... Ben pazarda buldum, ama sonra marketlerin dogal urunler satan reyonlarında da varmıs dediler..Rengine bayıldım.. Suda biraz beklettikten sonra 10 dk. kadar haslıyorum. Zeytinyagı,limon ve sarımsak ilavesiyle nefis bir salata yada meze oluyor...
Baska bir kullanım sekli de , kurufasulye ,nohut gibi baklagillerden yaptıgımız yemeklerle birlikte pisirmek. Cok yakıstıgını dusunuyorum. Aslına bakarsanız butun yemeklerde denenebilir.Hele kısın ara sırada olsa goruntulerine imrenip aldıgımız hormonlu domatesler yanında daha saglıklı...
Bizde aksama balık var..Yanında iyi gider.

12 Comments:

At 3/15/2006 5:39 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

Annem 2 yıldır bana kurutuyor. Ben genelde kurufasulye, nohut bamya gibi yemeklerde kullanıyorum.
Bunu da deneyeceğim.

 
At 3/23/2006 3:10 ÖS, Blogger Basak said...

Merhaba,
Ben de aldığım kuru domatesleri (o kadar dikkatli seçtim ki küflü mü değil mi diye) evde biraz ısladım, sonra süzüp zeytinyağının içine bir kavanoza koydum. Biraz da kekik ekledim. Kavanoz yarılanana kadar güzelce yedik ama bence ıslamamam ya da bu şekilde yapmamam gerekiyordu çünkü bir süre sonra küflendi. Kalan domatesleri kavanozlamadım, kullanmadan önce ıslıyorum, sizin gibi yapıyorum. Makarnalarda da çok güzel oluyor, özellikle mantarla, tavsiye ederim.
Sevgiler...

 
At 3/23/2006 3:12 ÖS, Blogger Basak said...

Yorum ayarlarınızda sorun var sanırım, ama bu yorumlar e-posta olarak size ulaşıyordur. Belki farketmemişsinizdir diye yazıyorum.
Sevgiler...

 
At 3/28/2006 2:13 ÖS, Blogger tontontombo said...

afiyet olsun..... Ben de sadece yıkıyorum ve zeytinyağının içine koyuyorum, üzerine de fesleğen ve kekik ekliyorum, 1 gün bekleyince yumuşuyor.mmmmmmmmmmm nefis oluyor

 
At 7/18/2006 12:34 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

kurutulmuş domateslerin harika gözüküyor,bende çok severim.Yaklaşık 1 yıldır müptelası oldum.tarifin çok değişik geildi bana onu hemen deneyeceğim.bende tüm salata çeşitlerine ekliyorum harikja bir tat.ellerine gönlüne sağlık.
sevgilerimle,
www.damak-tad.blogspot.com

 
At 8/15/2006 3:10 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba, kurutulmuş domatesten salata yapmak çok değişik geldi bana, eminim tadı güzeldir, ellerine sağlık.

 
At 8/22/2006 4:06 ÖS, Blogger VİLDAN said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
At 8/22/2006 4:09 ÖS, Blogger VİLDAN said...

sevgili pembeli senin kahvaltıda cok guzel gorunuyor, afiyet olsun. Bizdede bazlama vardı..

 
At 12/29/2006 1:21 ÖS, Anonymous Adsız said...

Uzun süredir yeni tarif eklemiyorsun nerelerdesin?

 
At 5/24/2007 10:17 ÖS, Anonymous Adsız said...

BEN DE DOMATESLERİ BİR SÜRE SUDA BEKLETİP BİRAZ DA HAŞLADIKTAN SONRA AZ ZEYTİNYAĞINDA KIZARTIP ÜZERİNE SARMISAKLI YOĞURT GEZDİRİYORUM KIZARTMA SEVENLERE TAVSİYE EDERİM...

 
At 9/10/2010 3:39 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba ben Fethiye'liyim ve 48 yaşındayım. Bizim buralarda ben bildim bileli yazları yaylada yaşayanlar fasulye ve domates kuruturlar. Kışında adına kabuk fasulye yemeği dediğimizi yemeği yaparız ve bu yemektede kuru domates mutlaka kullanırız.

 
At 9/10/2010 3:39 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba ben Fethiye'liyim ve 48 yaşındayım. Bizim buralarda ben bildim bileli yazları yaylada yaşayanlar fasulye ve domates kuruturlar. Kışında adına kabuk fasulye yemeği dediğimizi yemeği yaparız ve bu yemektede kuru domates mutlaka kullanırız.

 

Yorum Gönder

<< Home

Sayaç