Çarşamba, Mart 01, 2006

Köbete(Alt Ust Boregi)








Bu hafta annem bizde.. Torununu ozlemis,gelmis.. Napalım pabucumuz coktaaan dama atıldı.. Neyse, bizde fırsatı kacırmayalım, anneme bir borek yaptıralım dedik. Alt ust boregi dedigime bakmayın, aslında bu bir tatar boregi. Adı da Köbete..
Yapılısı
  1. 8 bardak kadar un su ve 1 tatlı kasıgı tuz ile orta sertlikte bir hamur haline getirilir..Biri digerinden daha buyuk olarak ikiye bolunur.
  2. Bir kabta 1/2 paket margarin eritilir ve 1/2 su bardagı sıvı yag ilave edilir .
  3. Hamur yarım santim kalınlıkta acılır.Uzerine hamurun hertarafına gelecek sekilde eritilmiş yag surulur.
  4. Sonrada bu hamur rulo yapılıp,kendi etrafında kıvrılarak iri bir gul boregi haline getirilir.Aynı islem diger hamurada uygulanır.Bu hamurlar buzdolabında 15 dk. kadar dinlendirilir.
  5. Bu arada 1/2kg. cig kıyma ,2 ad. rendelenmis patates ,1 sogan rendesi , tuz, karabiber, ince kıyılmıs yesil biber, yarım bardak kadar su ile karıstırılarak boregin ic harcı hazırlanır.
  6. Dinlenmis hamurlardan buyugu, tepsiden biraz daha buyukce merdane ile, inceltilip tepsiye yayılır.
  7. Kıymalı harc duzgunce bu hamurun uzerine yerlestirilir.Diger hamur tepsinin dısında inceltildikten sonra harcın uzerine yerlestirilir.
  8. Alttaki hamurun kenarları ve ustteki hamurun kenarları, bas ve isaret parmaklar yardımıyla kıvrılarak soldan saga birlestirilir.Ustteki hamurun ortasında bir delik acılır.
  9. Fırında 50 dk. uzeri kızarıncaya dek pisirilir.
  10. Fırından cıkarıldıktan sonra, boregimizin uzerine biraz tereyag ı surup dinledirdirip sonra servis yapıyoruz.

4 Comments:

At 8/26/2006 12:27 ÖS, Blogger sevdamavisi said...

börek hastası biri olarak tarifinize bayıldım. ellerinize sağlık nefis görünüyor

 
At 8/26/2006 4:13 ÖS, Blogger VİLDAN said...

bende benim boregimi kimse yapıp tatmayacak mı diyordum ,denerseniz afiyet olsun..

 
At 6/16/2008 9:46 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba, tarif ilgimi çekti, ancak içindeki kıymanın çiğ kalması konusunda tereddüt ettim..sizin deneyiminize dayanarak soruyorum, ne diyorsunuz? önceden pişirilirse, bu sefer de tarifin orijinalliği gider ve tadı değişir diye düşündüm,emin olamadım.

 
At 6/30/2008 9:01 ÖS, Blogger VİLDAN said...

sevgili buket,
bu böregin özelliği çiğ kıymayla yapılmasıdır..deneyin cok seveceksiniz..sevgiler..

 

Yorum Gönder

<< Home

Sayaç