Cuma, Şubat 16, 2007

Profiterol



Yarın arkadaslarım gelecekler. Bu gun onlara profiterol yaptım. Yıllardır aynı tarifi kullanırım. Simdiye dek hep aynı guzellikte oldu. Tesekkurler Gonul Candas... "Bereketli olsun"kitabından.. aynen aktarıyorum. Bu arada kitabım lime lime oldu, artık yenisini almalıyım.Gonul Candas "Şuala krem_Ekler pasta " adı altında yayınlamış..
Malzemeler
1 kucuk paket margarin(ben 3/4 bardak sıvı yag kullandım)
2 1/2 su bardagı un
4 yumurta
2 tatlı kasıgı seker
2 tutam tuz,2 su bardagı su
Krema
1 yumurta, 1su b. seker, 3 corba k. un
yarım litre sut
yarım paket margarin(ben 1 paket krema kullandım)
linon kabugu rendesi ve vanilya
Yapılısı

Bir tencereye 2 b. su,yag ,seker,tuz konup kaynatılır.Elenmis un birden ilave edilip karıstırarak pisirilir.(tencereye yapısmayacak duruma gelince atesten alınır)

Ilınınca yumurtalar birer birer kırılır, karıstırılır. Ceviz buyuklugunde parcalar halinde yaglanmıs tepside , orta hararetli fırında uzun surede pisirilir(iclerinin bosalması icin)

İclerine krema pompası yardımıyla krema doldurulur. Uzerine cikolata sosu dokulur.

Ben gordugunuz gibi bir ekler pasta dagı yapıp, sonrada cikolata sosunu(Dr. oetker) boca ettim.

1 Comments:

At 1/05/2010 9:53 ÖÖ, Anonymous rumma said...

Asla hayır denilemiyecek bir lezzet ellerinize sağlık..

 

Yorum Gönder

<< Home

Sayaç